Van Nuon naar Vattenfall: wat gaat er veranderen?

 In Nieuws

Je gaat als klant van Nuon naar Vattenfall zonder dat je hier zelf iets van in de gaten hebt. Uiteraard heeft Nuon wel duidelijk aangegeven dat de handelsnaam Nuon zal gaan verdwijnen en dat het bedrijf verder zal gaan onder de naam van het Zweedse moederbedrijf, Vattenfall. Dit betekent dat je als klant van Nuon naar Vattenfall gaat, maar dat je in de basis toch bij hetzelfde bedrijf blijft. Juist dit maakt het voor veel klanten onduidelijk, want wat gaat er dan wel veranderen?

Je gaat automatisch van Nuon naar Vattenfall

Nuon gaat in 2019 verder onder de naam Vattenfall en dit betekent dat je automatisch van Nuon naar Vattenfall gaat als je klant van Nuon bent. Energiebedrijf Nuon is een dochteronderneming van het Zweedse bedrijf Vattenfall en dit Zweedse bedrijf heeft Nuon nu compleet overgenomen. Dit betekent vooral dat klanten de maandpremies moeten gaan storten op een ander rekeningnummer, tenzij er een automatische incasso actief is. Daarnaast is het natuurlijk zo dat de naam op facturen en op de website anders is. 

Vattenfall is volledig groen

Voor velen is het helemaal niet erg om van Nuon naar Vattenfall te gaan, vooral omdat bekend is dat Vattenfall een volledig groen bedrijf is. Mensen die specifiek kiezen voor een energieleverancier die rekening houdt met duurzaamheid hoeven zich dus geen zorgen te maken. Vattenfall is zeer duurzaam en daarmee een bewuste keuze. Zo participeert het Zweedse bedrijf in ons land bijvoorbeeld project ‘Hollandse Kust Zuid 1 en 2’, ook wel bekend als het windmolenpark. 

Wat verandert er precies voor Nuon klanten?

Ga jij als klant van Nuon naar Vattenfall? Dan gaat er niet erg veel veranderen. Je bestaande contract blijft gewoon geldig. Wel wordt de energie anders, want de energie wordt groener. Dat is alleen maar een mooi pluspunt. De tarieven zullen gelijk blijven en de opgebouwde spaarpunten blijven ook bestaan. Het puntensysteem zal gewoon worden voortgezet. Buiten de naamsverandering in zal er voor klanten dus niet erg veel veranderen. 

9 op de 10 klanten blijven

Onderzoek geeft aan dat 9 op de 10 bestaande klanten van Nuon gewoon blijft nu het bedrijf Vattenfall gaat heten. Dit betekent dat 10 procent op zoek wil gaan naar een andere energieleverancier. Behoor jij bij deze groep of twijfel je? Bij ons kun je snel, makkelijk en onafhankelijk energie vergelijken.

Recent Posts

Leave a Comment

energie-besparen-in-je-woning