InnovaEnergie heeft moeite met opnemen EnergieFlex klanten

 In Nieuws

In oktober 2018 kregen alle klanten van energieleverancier EnergieFlex het bericht dat het bedrijf uitstel van betaling had moeten aanvragen. Niet lang daarna werd bekend dat EnergieFlex failliet werd verklaard, maar dat er voor de klanten zou worden gezocht naar een nieuwe energieleverancier. Klanten mochten tot die tijd niet zelf overstappen. Uiteindelijk werden de klanten van EnergieFlex per 1 november overgenomen door InnovaEnergie. De maatschappij heeft momenteel grote moeite om alle klanten goed over te nemen.

Klantenservice heeft het gewoonweg te druk
Voor veel klanten van EnergieFlex was het een verrassing dat zij werden overgezet naar InnovaEnergie. De overstap werd automatisch geregeld en wie dat wil mocht na de overstap zelf opnieuw overstappen zonder boete. De keuze voor InnovaEnergie was verrassend, want deze energieleverancier was bij velen totaal onbekend. Het is dan ook niet vreemd dat er veel wordt aangeklopt bij de klantenservice van InnovaEnergie op dit moment. De klantenservice van de energieleverancier heeft het op dit moment zo druk dat mailtjes na 3 weken nog altijd onbeantwoord zijn.

Energie wordt geleverd op het verkeerde adres
Daarnaast gaat er ook één en ander mis. Zo verhuisde een EnergieFlex klant precies op 1 november. Het EnergieFlex contract eindigde dus op 31 oktober op het oude adres en het nieuwe contract bij InnovaEnergie moest op het nieuwe adres starten per 1 november. Helaas werd het tijdelijke contract op het oude adres gezet en een week later werd er een contract voor 3 jaar vast toegestuurd voor levering op het oude adres. Dit terwijl het nieuwe adres ondertussen al 5 keer was doorgegeven, waaronder ook via het officiële formulier van InnovaEnergie. Bijna 4 weken verder wordt de energie nog altijd op het verkeerde adres geleverd.

Meer gedoe dan van tevoren verwacht
EnergieFlex klanten zijn niet erg te spreken over de gang van zaken. “Energieflex dacht met je mee, sprak je heel persoonlijk aan en reageerde altijd binnen een dag. Nu zitten we bij een afstandelijke leverancier waar je een nummer lijkt te zijn en die na 3 weken nog niet gereageerd heeft”, aldus een klant. Uiteindelijk blijkt het voor iedereen veel meer gedoe op te leveren dan van tevoren werd aangenomen. Wil jij overstappen naar een nieuwe energieleverancier zonder gedoe? Dan kun je de energieleveranciers vergelijken op onze website.

Recent Posts

Leave a Comment